En regnig dag som denna...

Ja vad passar bättre då om inte ett boktips ;)

Jag älskar att läsa böcker...på svenska, har försökt att läsa en bok av Agatha Christie men den var alldeles för svårt skriven, med engelsk dialekt och allt. Så när jag då började leta efter serien om Sookie Stackhouse av Charlaine Harris (som True Blood löst är baserad på) så letade jag först och främst efter de på svenska. Jag läste en massa recensioner om att de var dåligt översatta och med särskrivningar, alltså inget man vill läsa.
Och så en dag när jag var på Biblioteket för att kolla om lite andra böcker så hittade jag 3 böcker ur serien om Sookie Stackhouse på engelska, visserligen var det bok 4, 5 & 6 men eftersom jag sett serien så lånade jag fjärde boken (som förresten pryds av en riktigt snygg bild på Alexander Skarsgård "Eric")  och så bra den var! Inte svår alls att läsa och lätt att förstå utan att läst de tidigare böckerna. Läste ut den på 2 dagar ^^ Ja sen var jag självklart tvungen att fortsätta med femte och sjätte boken. Och nu väntar jag på svar ifrån biblioteket om att de tagit hem resten utav serien :) Längtar till tionde boken då jag läst att det i den äntligen blivit Sookie & Eric!

Boken på bilden är den sjätte i serien.

Jag tror nog att det blir fler boktips (även filmtips, det är ju så roligt att skriva om! ;) framöver, måste bara rota lite bland alla mina böcker/filmer :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0