Take the crown tour

Jag tror jag har missat att berätta att den 20 Juli ska jag och mamma se Robbie Williams på Ullevi!!! Åh det ska bli så himla kul! Något som gör det ännu bättre (om det är möjligt) är att Olly Murs också är med. Kan knappt vänta tills det är dags. Ge mig sommar nu, tack.

Studenttider

Just nu är det sjukt mycket som händer, hela tiden. Eller ja inte i skolan för där gör vi inte så mycket annat än att se på film och fika. Men utöver skolan så ska det ordnas tävlingar klasserna emellan, spelas kubb och hängas på Åströms. Inte att förglömma så hade vi en underbar bal i Lördags! Helt perfekt dag med solsken som började i stadsparken och sedan fortsatte på Strand Hotell i Borgholm där vi åt god tre - rätters middag, såg fyrverkerier och dansade (nästan) hela natten lång! Balen är verkligen ett minne för livet. Så fort jag ordnat med bilderna ska jag visa några här.

Nästa vecka, dagen innan studenten, ska vi ha utklädningsdag, spela brännboll och dansa på SAS konsert. Min utklädnad är nästan färdig (1920-tal är grejen!) så det är en mindre sak att fundera över. Studentklänningen är också fixad förresten! Och på tal om studenten så ska det denna vecka fixas med utsmyckning av vårt flak.

Härliga studenttider!

PRAG

Jag är förälskad i ännu en stad, Prag, fina Prag! Jag har som sagt varit där över Kristi Himmelsfärd helgen. Mitt resesällskap var Veronica som varit i Prag innan så hon kunde agera guide. Vi har gått runt och kollat in alla turistmåsten så som Karlsbron, Astrologiska klocktornet och Saint Vitus Katedralen. När det var gjort strosade vi runt och hittade ett fint rosa träd, jag var lycklig! Vi gick uppför en brant backe för att sedan mötas av världens finaste utsikt över Prag. Tyvärr var inte vädret på vår sida då det var molnigt och regnade mestadels av tiden, men det gjorde inte så mycket då vi hade det så himla bra ändå! Prag är en underbar stad som alla borde besöka någon gång.

Bilder Egypten del 2 - ÖKNEN

Dessa bilder är från när vi åkte ut i öknen för att se stjärnorna och träffa det folk som bor ute i öknen, alltså beduinerna. Det var riktigt häftigt när det blev mörkt och man inte såg något mer än stjärnorna. Önskar det hade gått att fota exakt som man såg det!

Kirskålspremiär

Äntligen har kirskålen vuxit till sig lite så att marsvinen kan få lite mer än bara några blad. Gissa om de är överlyckliga nu!

Vitsippor & Blåsippor

Kröp (som vanligt) runt i skogen i onsdags och fotade. Älskar mitt 35 mm objekitv mer och mer! Kan vara ett av mina bästa köp någonsin.

Annars då? Jo det är sjukt mycket i skolan som ska göras, uppsatser i vartenda ämne just nu. Och så ska det fixas studentklänning, panik, då det bara är en 1 månad kvar tll studenten! Så åker jag till Prag över Kristi Himmelsfärd helgen också. Japp, det är mycket nu!

Bilder Egypten del 1

Nu var det i och för sig ett tag sedan vi kom hem från Egypten men tänkte ändå att ett inlägg med lite bilder därifrån kunde vara skoj! Det var en toppenbra vecka med 30 + grader varje dag. Vi åkte ut i öknen en kväll och kollade på stjärnor, vi åkte ett dygn till Kairo och såg pyramiderna och sen låg vi självklart vid stranden eller poolen och bara njöt! Fler bilder kommer.