Marsvins prat

20 Februari blir det utställning i Förlösa så jag har börjat förbereda grisarna lite smått ;) Igår var vi i Kalmar så då passade jag på att köpa en transportbur 159kr helt okej pris. Så nu har jag två st, är inte så säker på att Ruth och Irmelin kan samsas i en liten transportbur en hel utställningsdag, så då känns det säkrare med varsin.
Kommer troligen behöva en duvtransport inom en snar framtid då det blir tre honor jag kommer ställa ut. Har väntat på en lakeland/skinny hona ifrån Ruths uppfödare sen innan jul, och nu är det två kullar på väg runt den 8/2 :) Troligen skinny så jag får se om det blir en till skinny hona eller ifall jag väntar på en lakeland.

Lite annat jag har fixat till utställningen är en mörk blå handduk som Irmelin ska ha till sin platta. Testade idag för att se ifall det passade hennes färger och det blev riktigt snyggt! Mamma prövade samtidigt på att kamma Irmelin, och det gick riktigt bra. Hon har annars alltid sparkats och pipit men nu gick det då ;) Känns bra iallafall att få hennes päls utredd så jag slipper komma med en trassel boll till Förlösa. Tror nog att jag till veckan tar mig till Karlssons för att köpa en mörk blå handduk till Ruth också. Vitt får henne att "smälta" bort men blått passade bra.

Nu ska jag läsa lite Fysik, hemskt att jämt ha fysik läxa till måndagar men men. Ses en annan dag


Kommentarer
Postat av: ellen

vi hyrde den. :)

2010-02-02 @ 17:08:20
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/
Postat av: ellen

ja, jag blev lite chockad att dom börjat visa den igen. :) den var verkligen helt grym..

2010-02-05 @ 19:38:14
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/
Postat av: beatrice

SV: Jag jobbar i Ruda på onsdagar och då hjälper jag till med att ta hand om alla barn som är på miniorerna.

2010-02-09 @ 08:19:05
URL: http://flickanheterbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0