Vädergudarna gillar inte mig

Det värsta med att gå på en skola 3 mil hemifrån det är inte att pendla, det är vädret! Det kan vara ett slags väder i O-hamn och ett slags väder hemma. Precis så var/är det idag!
När jag gick från skolan till stationen spöregnade det och blåste - alltså jag blev dyngsur! Sedan sitter jag på bussen och huttrar av köld (som tur är har jag laddat min Ipod med en ljudbok så den blev räddningen) när jag sedan kliver av vid min hållplats så kliver jag rätt i en stor hög med blask! - mina stackars fötter blir rätt blöta. Jag ser iallafall min räddning i att springa till tunneln och få lite skydd ifrån snön/regnet/blåsten så jag kan få på mina vantar - mina stackars händer fryser vid detta laget. Ja så när jag sedan går ut ifrån tunneln hinner jag tänka "bara det inte kommer en lastbil uppe på vägen nu" och såklart så kommer en lastbil i full fart och häver ner en massa snö/blask/is rätt på mig. Samtidigt som jag är så förbannad kan jag inte annat än skratta resten utav vägen hem.
Nu sitter jag iallfall torr och varm och väntar på maten. Så jag är rätt glad ändå ;-)

Kommentarer
Postat av: Ellen

oja! ;)

haha, jobbigt läge. vädergudarna brukar inte gilla mig heller.. ;)

2010-11-26 @ 23:48:47
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0