Kalmar 25/9

Dagen började med "sovmorgon", behövde inte gå upp förens vid 6! Och det är sent om man jämför med kl 3 vid NM.
Vid 7 kom Gina och hennes kompis och vi packade in alla transporter i vår bil, och åkte sedan iväg mot Kalmar.
Framme vid Skälby loge så blev det incheckning och sen en massa väntan... det var så otroligt kallt på logen på morgonen men under dagen blev det varmare.
Inte förens runt halv elva började den domaren jag skulle ställa för att dömma. Men under tiden jag väntade så gick jag runt och kollade på alla söta kaniner (det var kanin utställning samtidigt). Fanns även en väldigt jobbig tupp och några hönor på plats ;)
När jag väl började ställa mina djur så gick tiden fram till lunch otroligt fort!
Efter lunch fortsatte bedömingarna och sen var det dags för final! Inget av mina djur kom upp till final men 2 av Ginas marsvin gjorde det :) så jag hjälpte till att hålla koll på busiga lakeland honan Yena.
Men mina resultat var inte dåliga för det! Då Irmelin gick och blev Bästa Klippta Långhår 2! :D Trodde inte det, då de andra tre långhåren var riktigt fina.
Under dagen blev jag även förälskad i en Self Pe golden hona som var till salu, men jag höll mig därifrån så det inte skulle ske något oväntat ;)
Jag har faktiskt en liiiten sak på gång, men säger inget ännu ^^
Dagen slutade med städning och bärande av en massa bord (jag har allvarligt talat träningsvärk i mina handleder!) och sen ett litet lokalavdelningsmöte, då vi pratade om SM som Östra/Västra ska ha hand om i Maj nästa år. Som tur är så hålls det i Kalmar, alltså inte så långt att åka :)
Nej nu ska jag försöka slita mig ifrån datorn och göra något vettigt... som... ja jag vet faktiskt inte då jag inte har några läxor att göra yeah!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0