Så var NM

Har ju helt glömt att berätta för er om hur NM va!
Ja det vart som sagt till att gå upp tidigt, 03.00 ringde klockan och en halvtimma senare satt jag i bilen på väg till Oskarshamn. Väl där packade vi in allt i Ginas sambos bil och sen bar det av mot Eskilstuna :) På vägen upp lämnade vi av ett marsvin hos en tjej (tyckte synd om henne som var tvungen att gå upp vid 05 på att ta emot marsvin, men jag gissar på att hon var glad) väl framme i Eskilstuna och Vilsta så var det incheckning och sen skulle marsvinen in i deras utställningsburar. Tror ni inte att både jag och Gina fick våra grisar på helt skilda ställen, så det blev till att springa en hel del under dagen ;)
(Detta är alltså utställningsburarna som djuren sitter i under dagarna)
Ja och sen började bedömningarna, det var väldigt stressigt då jag skulle ställa för 3-4 olika domare och i 6 olika klasser (jag ställde Ginas ena skinny hane åt henne, som för övrigt blev UNM Bisjr 3!) men det gick tillslut att hålla koll på allt :-)
(massa marsvins folk :-), förlåt för suddiga bilder, lånade Emmas kamera då jag inte orkade dra med min)
(en liten (!) del av priserna)
(Yeah de Nordiska Länderna!)
För mina djur gick det hyffsat, har inte de exakta placeringarna så här direkt i huvudet, men så här gick det ungefär
Irmelin 5/5 UNM Pet
Molly 1/4 UNM Pet - oplacerad i finalen 8/8 Pet
Ruth 4/13 Pet 3/4 UNM Pet
Kom hem vid halv tolv på natten och var då hyffsat trött ;) Men det var en helt underbart rolig dag, men jag hade nog inte orkat vara där hela helgen och ställt på söndagen också (fast jag har ju ändå inga marsvin att ställa i ras, så det gör inget)
Nu ska jag släppa in marsvinen och sen blir det Idol! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0