Landskrona utställningen

Den här utställningen var verkligen över förväntan! Hade inga särskilda förhoppningar när jag såg vilka mina marsvin skulle möta - tufft motstånd!. Men det gick ju bra ändå ;-) innan jag skriver resultaten tänkte jag berätta lite om dagen. Den började med att Gina försov sig, så hon kom till mig en halvtimma sent :P som tur var så blev vi inte allt för sena till Liz som var snäll och väntade på oss. 3 timmar senare var vi framme i Landskrona och checkade in våra djur, jag fick höra att Rosmarin var så fin att hon borde ställas i ras! Sedan började lång väntan innan bedömningarna drog igång. Först ut av mina marsvin var Rosmarin, även Pet class domaren tyckte att jag borde ställa Rosmarin i ras, så jag får väl testa någon gång då ;-)
Efter att jag ställt Rosmarin gick tiden fort då de andra två var i rask takt efter. Precis lagom till lunch hade jag ställt klart mina tre och kunde gå runt och kika på alla fina marsvin. När magen sen var full av fläskytterfilé så gick jag för att hämta bedömingarna, och jag kände på mig att det skulle ha gått sådär. Men vilken glad överraskning jag fick då Rosmarin hade vunnit sin klass och fått sitt 2 silverkort! Molly kom tvåa i sin klass och fick sitt 1 silverkort :D Båda skulle upp i finalen. Ruth fick tyvärr avdrag för sin nossvamp så hon blev "bara" 3/4. Sen hade jag en massa tid över att bla fota lite med Ginas kamera.
Mot slutet av dagen var det då dags för Pet finalen. 10 rosetter skulle delas ut varav 7 officiella. Rosett efter rosett delades ut och när det sen bara var BIS PET 1 rosetten kvar tänkte jag att "äsch det blev ingen placering idag, men vad gör det" då får jag höra domaren säga "och BIS PET idag blir Luneas Rosmarin!" Gissa om jag blev chockad och glad! Domaren sa även något likt "hon kommer bli tufft motstånd framöver" Förutom den fina rosetten fick jag ett stort marsvinshus fyllt med marsvins prylar. Så jag kan inte säga annat än att det blev en lyckad dag!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Men ÅH vad roligt! Stort grattis till dig och Rosmarin! :-) Jag visste väl att det skulle gå bra för henne! Och visst kan du prova att ställa henne i ras, hon kommer ju att få avdrag för öronvecken men i övrigt är hon ju jättefin. :-)

2011-01-24 @ 18:24:47
URL: http://www.luneas.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0