Bilder från NM


Ett gäng med bilder ifrån gårdagen, de flesta tagna av Emma. 
Vi åkte som som sagt hela familjen + Zorro. Lite felåkning på ditvägen blev det men
vi kom fram i god tid iallafall.
Blev en massa väntan hela dagen fast jag ställde två djur i fyra klasser.
Silvia var först ut i pet. Tyvärr hittade domaren lite smuts i öronen vilket jag inte kan förstå, då de verkligen var kliniskt rena precis innan bedömingen men men...
Sedan ställde jag inget förrän halv två!
Då var det Rosmarins tur i pet. Domaren tyckte hon behövde mer massa fram och så
hade hon visst lite torr hud.
Eftermiddagen gick hyffsat fort då jag ställde i UNM-Pet.
Där fick både Silvia och Rosmarin jätte fin kritik! Enligt den domaren hade Rosmarin
en jätte fin och jämn kropp och var väldigt vältypad. Tänk att
domare kan tycka så olika...
Rosmarin vann sin klass vilket även Silvia gjorde! :)
Åkte hem med bilen full av priser då Rosmarin blev BIS Pet 2 i UNM och Silvia
blev BIS PET Jr 1 i UNM!! Riktigt roligt att det gick så bra på Silvias första utställning, endast
2 månader gammal. 
Sammanfattningsvis var det en otroligt rolig dag! Sydväst hade verkligen lyckats
ordna ett välorganiserat NM fast de hade så kort tid på sig!
Blev lite shopping åt marsvinen också ;)
En hö - tunnel från gnagarboden och en två-facks transport. Blir perfekt när jag
åker med bara två djur, då de får varsitt stort fack och man slipper
släpa på klumpiga kattransporter.

Kommentarer
Postat av: Fia, Kerstin och Britta

Hej! Vilken fin blogg med många fina bilder och såklart väldigt söta marsvin :). Har länkat från min sida och hit tittar jag in igen :)

2011-09-22 @ 21:43:21
URL: http://kerstinochbritta.blogg.se/
Postat av: frida

Så himla roligt att det gick så bra! :D

2011-09-25 @ 18:01:31
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: Linnea (fd. karismasmarsvin)

Åh grattis! Kul att det gick så bra ;-)

2011-10-01 @ 20:19:10
URL: http://galnagrisar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0