Matte C och Veterinär besök

Känner mig duktig som gjort matte i en hel timma på en fredag!
Fick våra nya grafräknare idag, väldigt avancerade saker med en instruktionsbok
på ungefär tusen sidor...
Vad vi har förstått än så länge är att man kan ladda ner spel till den! Vilket låter perfekt ju, haha ;)
Men kommer nog krävas en hel lektion för att förstå hur man stänger på den...
Nu över till vad som händer i marvinsflocken:
Jo i onsdags så upptäckte jag att Ruths ena öga var väldigt grumligt. Så jag
började leta efter om det satt något höstrå inkilat, vilket jag inte kunde hitta. Tvättade rent ögat
och lät det vara över natten. På torsdagen började det svullna upp, och oturligt nog
har veterinären inte öppet på torsdagar. Men idag fick vi en tid hos veterinären så mamma var
snäll och åkte dit, då jag var i skolan.
Efter att veterinären bedövat ögat och topsat det rent hittade hon ett lååångt grässtrå som satt bakom
ögonlocket! Nu ska Ruth ha Bactrim och ögondroppar i fem dagar, förhoppningsvis är det bättre om
en vecka då vi ska på återbesök. Håll tummarna!
Nu blir det duschen!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Oj, Matte C låter ju lagom kul :)

sv: Haha ja, det börjar faktiskt luta åt det! ;)

2011-09-02 @ 21:02:02
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/
Postat av: Mette med flock

Lilla Ruthan då. Gräs ska man ha i magen. Inte i ögat. Krya på dig

2011-09-03 @ 09:17:30
URL: http://www.djurflocken.se
Postat av: Ida.

Lilla ruth hoppas det blir bra!

Gillar Ruth bactrim? det gör Poxie (hon har också haft en bactrim kur)

Har också varit hos veterinärn, (jag har skrivit om det på bloggen om du vill läsa) :)

/ Ida :D

2011-09-03 @ 16:00:22
URL: http://marsvinstokig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lilla ruth hoppas det blir bra!

Gillar Ruth bactrim? det gör Poxie (hon har också haft en bactrim kur)

Har också varit hos veterinärn, (jag har skrivit om det på bloggen om du vill läsa) :)

/ Ida :D

2011-09-03 @ 16:00:54
Postat av: Anonym

Lilla ruth hoppas det blir bra!

Gillar Ruth bactrim? det gör Poxie (hon har också haft en bactrim kur)

Har också varit hos veterinärn, (jag har skrivit om det på bloggen om du vill läsa) :)

/ Ida :D

2011-09-03 @ 16:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0