FILM

Under lovet har jag för en gång skull tagit mig tid att se film (blivit en hel del tv-serier annars).
Dessa tre har länge stått på min "måste se lista" och nu när jag sett dem tänkte jag ge er en recension på varje.
Never Let Me Go
(Carey Mulligan Keira Knightley & Andrew Garfield.)
Vi får följa de tre vännerna Kathy, Ruth och Tommy som växer upp på en till synes vanlig internatskola. Men istället för att förberedas för ett vanligt liv förbereds de på att aldrig skaffa ett jobb, familj eller överhuvudtaget en framtid. De växer upp och får komma ut i den verkliga världen ett par år innan det som de är skapta för börjar. Och mer än så ska jag inte avslöja.
Detta är ett drama som då och då har sina komiska stunder, som exempelvis scenen på bilden ovan. Jag började läsa boken förra sommaren men orkade bara med halva. Så hade inga högre förväntingar på filmen. Men filmen var bra! Hade hoppats på att få se Keira Knightley lite mer (hon är så fruktansvärt bra i Dr Zhivago!) men Andrew och Careys scener tillsammans var jätte bra.
The Help (Niceville)
(Emma Stone, Viola Davis, Octavia Spencer.)
Har bara hört bra om både filmen och boken så jag var jätte nyfiken på om filmen skulle vara så bra som alla sa. Ja, jag tycker den va det! Filmen är lång (2h 20min) så allt berättas i en ganska långsam takt men det är en mysig film som gör en både upprörd, glad och ledsen.
Jane Eyre
(Mia Wasikowska & Michael Fassbender)
Som ni kanske vet älskar jag kostymdraman, så därför har jag länge velat se den nya Jane Eyre från 2011. Tyvärr blev jag besviken. Handlingen fördes fram alldeles för långsamt och tycker den rent utav var tråkig ibland. Det enda bra var Mia Wasikowska i rollen som Jane Eyre.

Kommentarer
Postat av: Nicole [ Foto & Vardag ]

Hej på dej! Kan du kolla in mina senaste bilder, och kanske slänga in lite kritik i en kommentar eller vad du tycker om dem? Kram. ♥



http://twinstars.blogg.se/2012/april/krokus-och-annat-fint.html#comment



P.S. Vill du vara med i min fototävling?



http://twinstars.blogg.se/2012/april/fototavling-din-basta-bild.html#comment

2012-04-21 @ 18:22:03
URL: http://twinstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0