Filmer jag vill se på bio våren 2013

En liten lista på filmer jag längtar efter att se på bio.
 
Gangster Squad
Svensk biopremiär 11/1

Denna såg jag faktiskt igår på bio tillsammans med pappa. Men den får vara med på listan för att den var så himla bra! Ryan Gosling är som vanligt underbar men Sean Penn i rollen som maffia boss var ruskigt bra!! Handlar kort och gott om ett gäng poliser som bestämmer sig för att ta tillbaka sitt Los Angeles från maffiabossen Mickey Cohen. Detta genom att agera utanför lagen.
 
Les Misérables
Svensk biopremiär 18/1

Den här trailern har nog ingen kunnat missa på tv! Jag älskar filmer baserade på musikaler (tänk bara på hur bra Mamma Mia & Rock of Ages är). Sen att min brittiska favorit skådespelare Eddie Redmayne är med gör det hela ännu bättre. Les Misérables handlar om den jagade fransmannen Jean Valjean som går med på att ta hand om fabriksarbetaren Fantines dotter, Cosette. Detta val förändrar deras liv för alltid. 
 
Django Unchained
Svensk biopremiär 18/1

Quentin Tarantino är min absoluta favorit regissör! Inglourious Basterds som Tarantion regisserat är en film jag kan se hur många gånger som helst. Django Unchained är alltså hans nya film med Leonardo DiCaprio, Jamie Foxx och Christoph Walz i huvudrollerna. Handlar om Django som med hjälp av sin mentor ger sig ut för att rädda sin fru som är slav hos en brutal plantageägare i Mississippi. 
 
Anna Karenina
Svensk biopremiär 15/2

Filmen baserad på boken med samma namn av Tolstoj. Det som lockar med den här filmen är att Bill Skarsgård (!!), Alicia Vikander, Keira Knightley och Jude Law är med. Historien utspelar sig under sent 1800-tal i rysk överklassmiljö. Den adliga Anna Karenina påbörjar en affär med greven Vronsky vilket förändrar hennes liv dramatiskt!
 
Några filmer som är värda att nämnas & som jag också vill se  (men som jag inte orkar skriva om) är, Ego, Pitch Perfect, Beautiful Creatures, Små citroner gula och The Great Gatsby (har skrivit om denna här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0