Smålandstripp och svamptripp

Har sedan sist inte bara varit i Uppsala utan faktiskt haft en veckas "höstlov" hemma i småland! Det är när man kommer hem man faktiskt inser hur fint och mysigt Högsby är och vad man saknar det. Härligt att också krama katterna, Zorro och marsvinen igen såklart! Det blev också födelsedagskalas hemma hos Malin, en tur till Ullared och på fredagseftermiddagen åkte vi en sväng till höstmarknaden på Astrid Lindgrens värld. Fick då se Malin in action på Saltkråkan, vilket var väldigt skoj! Snart två veckor sedan jag kom tillbaka hit till Uppsala och nästa vecka ger jag mig av på resande fot igen. Vi ska nämligen på klassresa till Hälsingland! Under 5 dagar ska vi göra mängder med studiebesök hos lokala företagare, organisationer, föreningar och "eldsjälar" på landsbygden. Vi ska under veckan också göra ett grupparbete som sedan ska redovisas när vi kommer tillbaka. Hela klassen ska bo på vandrarhem och det ska bli väldigt roligt! Så det var en liten update på vad som händer just nu. Min tanke var egentligen bara att skriva lite kort om vår svamputflykt vi gjorde idag på vår självstudiedag. Jag, Sanna, Emma, Louise och Emmy begav oss ut i skogarna utanför Uppsala för att leta svamp och såklart fika. 
 
Sanna i högsta beredskap med sin kikare! Hade en jättemysig dag i skogen, dock lite blött och kallt men så är det ju också november nu. Och ja, vi hittade väldigt mycket svamp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0