15 OKTOBER

Ny vecka och nya tag med skolarbetet! Just nu håller vi på med ett paper i vår introduktionskurs som ska utgå från en bok vid namn Geographies of development, en väldigt intressant bok men så otroligt seg att läsa på engelska med facktermer. I historiakursen jobbar vi i grupper på Uppsala landsarkiv. Vi ska följa exempelvis en gård eller en statarfamilj från Uppsala genom att följa deras liv i födelseböcker, husförhörslängder, bouppteckningar med mera. Nu förstår jag verkligen grejen med släktforskning och varför en del blir helt fast i dessa arkiv, det är ju superintressant! Förutom skolan så har jag blivit riktigt flitig med tränandet! Vi får se hur länge det håller men har än så länge både gått på spinning, medelgympa och gymmet och i morgon kväll blir det core.
 
I helgen hade jag besök utav mamma, pappa och Zorro (har saknat min plutt så mycket!!). Fick hjälp med lite fix här hemma och så var vi en sväng till Ikea för att handla julstjärna och ljus (vill ha advent/jul NU). I lördags kväll var vi på Hamlet på Uppsala Stadsteater som var så himla bra och söndagen ägnades åt skogspromenader.
 
Pyntade min lilla köksbänk//Zorro gubben ♥

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

sv: Måste vara en sjuk omställning! Skönt att du trivs i alla fall. :) Vad heter det du läser, nu igen?
Tack så mycket! På MediaAnalys, som Content Writer/bloggare :) Det är inte så mycket, men bättre än inget, och jag tror det passar mig :)

2013-10-20 @ 18:49:34
URL: http://ellengrantz.blogg.se
Postat av: Frida

Sv: Tik nr 4 är än så länge otingad ;)

2013-10-21 @ 17:02:32
URL: http://www.djurfamiljen.vimeddjur.se
Postat av: Ellen

sv: Haha precis. Hjälp, jag tycker jag har lite tid nu, jag kommer inte ha tid till något annat än hushållssysslor när jag flyttar hemifrån känns det som... ;)
Åh, just det. Vad vill du jobba med sen? :)

2013-11-09 @ 16:30:46
URL: http://ellengrantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0