En lördag i september

Den här helgen har jag bestämt ska vara lugn och utan några vidare planer. Förra lördagen gick jag på småttingmiddagen trots feber kvällen innan. Att då mitt i natten i klänning stå vid Fyris medan småttingarna badade var inte det bästa valet då jag låg däckad i förkylning hela söndagen och måndagen. Men jag ångrar inte att jag gick på själva middagen då vi hade det väldigt trevligt och att som äldre student bli uppvaktad med gåvor av de yngre är inte fel ;). Starten på min lugna helg innebar godis och soffhäng framför Idol som jag är väldigt peppad på i år! Ludvig är min absoluta favorit. Dock gjorde han ett lite svagt framträdande igår men hans audition gav mig gåshud! Efter en lång frukost framför Nyhetsmorgon (eh, ja jag är som en pensionär ♥) i morse så bestämde jag mig för att ta en tur till Gränby Centrum och kika i lite affärer, vilket resulterade i en ganska uppdaterad höstgarderob. Det är fasen underskattat att shoppa ensam! Hemma igen så pluggade jag lite och sedan fortsatte jag att läsa Nyckeln som är tredje delen i Engelfors trilogin. Och just nu kikar jag på en mängd med trailers och försöker välja vad för film jag ska se ikväll. 
  
 
För två veckor sedan var jag och Sofia på bio och såg en film med Daniel Radcliffe (What if) och innan visades en trailer till filmen "Love, Rosie" som jag älskade! Den verkar så mysig och fin, väldigt lik "One day". Dock kommer den inte på bio förrän i februari så denna kan det inte bli ikväll men gärna någon annan film med brittiska skådespelare..

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hur var What If? Har lite Radcliffe-abstinens tror jag haha.
sv: Ja precis! Du satte ord på det, haha. Shit jag kan inte formulera mig längre. Men som sagt, hade velat ha mer om hans missbruk och att det hade fått en mer seriös känsla, på något sätt.

2014-09-23 @ 13:06:19
URL: http://ellengrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0