OUTLANDER

Mm jag vill också ha en rödlockig skotte...
 
Småttingveckorna är slut och höstterminen har rullat igång på riktigt! Just nu läser vi två kurser, lantbrukets animalieproduktion (älskar verkligen den kursen) och sociologiska och kulturella perspektiv. Mitt i allt plugg måste man ju faktiskt ha lite roligt också så jag och fyra till i min klass har börjat en kurs i västafrikansk dans varje torsdag kväll på Uppsala Danscenter. Det är så himla roligt och man går därifrån med en massa ny energi. Det var lite om livet just nu men anledningen till detta inlägg är att jag har fastnat i en ny tv-serie tack vare Karin i min klass. Kände att det var dags att kära ner sig i en mysig höstserie då det ärligt talat var allt för länge sedan. Fick då tipsat om Outlander, en serie om en kvinna från 1940-talet som på ett magiskt (ehm ja vad annars) sätt åker tillbaka i tiden till 1700-talets Skottland där det sedan händer en massa grejer och hon träffar såklart den snygga skotten Jamie! Det låter lite konstigt men jag lovar den här serien är bra! Baserad på en bokserie som jag någon gång ska läsa tänkte jag men det får nog blir till nästa sommar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0